Dikkat eksikliği nasıl giderilir?

Dikkat eksikliği nasıl giderilir? Dikkat eksikliği ilaçlarının zararları var mıdır? İlaçsız dikkat eksikliği tedavisi var mı? Dikkat eksikliğinde bitkisel tedavi öneriyor musunuz?

P.Ş. Psikolog Şerife ÇINAR

DİKKAT EKSİKLİĞİ NEDİR?

TEDAVİ YÖNTEMLERİ NELERDİR? DİKKAT EKSİKLİĞİ NEDİR?

Dikkat eksikliği çocukluk çağının en sık görülen psikiyatrik bozukluklarından biridir. Tedavi edildiğinde belirgin ilerleme ve düzelme elde edilebilmesinin yanı sıra tedavi edilmediğinde ilerle sosyal ve psikiyatrik sorunlara yol açabilir.

TEDAVİ YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Kayseri de Dikkat Eksikliği tedavisin de en iyi yöntem NeuroSound yöntemidir . Kayseri de Neurosound yöntemi en iyi psikologlar ve psikolojik danışmanlar tarafından Tms Clinic de uygulanmaktadır. Detaylı bilgi ve danışmanlık için Tms Clinic ile iletişime geçebilirsiniz.

P.N. Psikolog Necla Eda GÜZELCE
Dikkat eksikliği, dikkat süresinin ve yoğunluğunun bireyin yaşına göre olması gerekenden az olmasıdır.Dikkat eksikliği belirtileri tipik olarak erken çocukluk döneminde ortaya çıkar, ancak daha sonraki yaşamda da gelişebilir. Dikkat eksikliği tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Ancak tedavi sırasında kişinin; yaşı, cinsiyeti ve yaşadığı diğer hastalıklar dikkate alınması gereken önemli noktalardır. Dikkat eksikliği tedavisinde seçeneklerden biri ilaçla tedavidir. İlaçla tedavi çocuk psikiyatristi gerek görüyorsa söz konusu olmalıdır. İlaç yan etkilerinde bağımlılık yapmaz. Büyüme gelişimini bozduğu kanıtlanmamıştır. Yan etki olarak iştahsızlık, uykusuzluk, baş ağrısı, karın ağrısı gözlemlenebilir.Kullanılmaya devam edildiğinde zamanla bu yan etkiler azalmaktadır. Dikkat eksikliğinde ilaçsız tedavi seçenekleri bulunmaktadır: -Neurosound Yöntemi: Neurosound düşük ve yüksek frekanslı sesleri çeşitli şekillerde işleyerek nöral sistemi uyaran ve birçok bilişsel, psikolojik ve davranışsal problemin çözümüne etki eden ses modülasyon sistemidir. Neurosound sistemi yüksek frekanslı sesleri birçok mekanizmayla işleyerek bilişsel gelişim sağlayan son nesil bir cihazdır. -Neurofeedback Yöntemi: Amaç, odaklanılmış dikkat düzeyinde doğru beyin aktivitesi üretilmesinin sağlanmasıdır. Neurofeedback terapisinde uygulanan dikkati odaklama ve odaklanılmış dikkatin sürdürülmesi egzersizleri, dikkat eksikliğine sebep olan beyin dalgalarındaki bozulmaları düzenlemektedir.
P.D. Psikolojik Danışman Elif COŞKUN
Dikkat eksikliğinde tedavi yöntemleri ikiye ayrılır Birinci yöntemimiz de ilaçsız tedavi mevcutken ikinci yöntemimiz de ilaç mevcuttur ilaçsız tedavide en önemli iki etken Nerosound ve bunun yanında bireysel etkinliklerdir. Yüksek düzeyde dikkat eksikliği bulunan çocuklarımız da ilaçla tedavi önerilir kısa zamanlı yan etkiler az olasılıkla gözükse dahi yine de uzun zamanda herhangi bir yan etkisi yoktur dikkat eksikliğinde herhangi bir bitkisel tedavi önerilmemektedir. Neurosound yöntemi Tmsclinicte psikolog ve psikolojik danışmanlar tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.