Psikiyatrist Görüşmesi

Psikiyatrik görüşme, ruhsal sorunları olan kişilerin değerlendirilmesi ve tedavinin planlanmasında psikiyatristleri yönlendiren en önemli unsurdur. Psikiyatristlerimiz bu görüşme ile psikolojik problemin biyo-psiko-sosyal boyutlarını anlar.

Psikiyatrik muayene sırasında, tedavi de başlamış sayılır. Tedavi sonucunu derinden etkileyecek olan hasta-hekim ilişkisi, psikiyatrik görüşmenin ilk anlarından itibaren kendini gösterecektir.

Görüşmenin başında psikiyatrist hastaya-danışana kendini tanıtır. Kişinin ruhsal muayeneye gönüllü olarak gelip gelmemesi sürecin planlanması için önemli bir kriterdir. Tedavinin yaklaşık ne kadar süreceği hakkında geniş bilgilendirme, ilk görüşmenin ana konularındandır.

Tüm tıp dallarında sır saklama ve mahremiyet önemli olmakla birlikte, psikiyatride çok daha önceliklidir. Hasta-danışan, bu konuda hiçbir kuşkuya yer kalmadan ikna olmalıdır. Aile üyelerinden biri psikiyatrist ile görüşmek isterse, bu ancak hastanın rızası ile olur.

Psikiyatriye gelen hasta ruhsal sorunlarından dolayı büyük bir acı ya da sıkıntı içindedir. Ruhsal hastalık damgası ve psikiyatri ile ilgili toplumda oluşmuş önyargılar nedeniyle danışanın kaygısı ve korkusu zirve yapmıştır. İlk görüşmenin başarısı ve tedavinin devamı çoğu kez psikiyatristin bu aşırı kaygıyı yatıştırabilme becerisine bağlıdır. Doktorlarımızın saygılı ve anlayışlı yaklaşımı burada önemli bir rol oynayacaktır.

Kayseri'de alanın da uzman kadrosuyla TmsClinic psikiyatrik ve psikolojik hizmet vermektedir.