Depresyona İlaçsız Etkin Çözüm

Günümüz de en çok karşımıza çıkan toplumsal sorunlar içinde DEPRESYON yer almaktadır. Yaklaşık

her ailede 1 kişinin depresyon yüzünden hayat kalitesi düşmektedir. Öyle ki depresyon hastalarında

belirti olarak uykusuzluk, sürekli uyuma isteği, hayattan zevk alamama, huzursuzluk, mutsuzluk, öfke

kontrol bozukluğu, geçmek bilmeyen baş ağrısı, iletişimde bozukluk ve gün geçtikçe tahammülsüzlük

olarak ortaya çıkmaktadır.

Peki depresyondan kurtulma yolları nelerdir? Depresyonda ilaçlı ve ilaçsız tedaviler. Depresyonda

TMS tedavisi nedir? Hepimizin aşina olduğu bu sorulara kadromuzun uzman bilgisi dahilinde size

açıklayalım.

Öncelikle depresyonda bazı durumlarda ilaç desteği gerekebilir. Psikiyatri uzmanları tarafından

değerlendirilmeye alınan depresyon hastaları doktorların tecrübeli bilgisi dahilinde yaklaşık ilk üç ay

için tedavi düzenleyebilirler. Hastanın depresyon haricinde varsa diğer hastalıklarını da göze alarak

yan etkisi en az olan ilaç gruplarından tercih eder ve hastayı ilacı kullandığı dönemce takip eder.

Depresyon da ilaçlı tedavi bilindik bir tablodur peki ilaç kullanmayan ya da kullanmak istemeyen

hastalar için nasıl bir yöntem bir kullanılabilir?

Depresyonda ilaçsız bir tedavi olarak TMS( transkranial manyatik stimülatör) son yedi yılda kulanılan

ve %80-%90 oranında iyilik hali sağlayan yan etkisi 0 olan ve her yaş grubunun rahatlıkla

kullanabileceği güvenli bir yöntemdir. TMS tedavisi manyetik akımla çalışan ve beyin içerisinde

hantallaşmış ve işlevini yapmayan beyin hücrelerini yenileyerek, beyindeki depresyon bölgesine

uygulanan manyetik uyarımlarla yenilenen hücreler hastada bulunun çökkünlük halini ve diğer

semptomları ortadan kaldırır. Kliniğimizde bulunan son sistem TMS cihazımızla, uzman kadromuz,

Uzman Dr. Şaban KARAYAĞIZ’ın kontrolünde her hasta için özel hazırlanmış protokol ve randevu

tablolarıyla en yaygın ve en sağlıklı ilaçsız tedavi yöntemidir.TMS tedavisi uygulanan hastalara çok

daha hızlı etki görmeleri için haftada 2 gün psikoloğumuz tarafından bireysel psikoterapiye

alınmaktadır. Öyle ki lohusalık depresyonu, gebelik depresyonunda da gebelere önerilebilecek ve yan

etkisinin olmamasıyla çiçeği burnunda anne adaylarının da rahatlıkla ve güvenle kullanabileceği

yöntemdir. Depresyon hastalarının yanında TMS Tedavisi uygulanan hastalıklar; anksiyete tedavisi,

panik atak tedavisi, Alzheimer tedavisinde, OKB tedavisinde, bipolar tedavisinde, şizofreni

tedavisinde, tinnitus ( kulak çınlaması ), Parkinson tedavisi ve SVH(felç) tedavisinde de kullanılır.

Sizde TMS tedavisi ile depresyonunuzdan kurtulun ve hayatınızın ikinci baharına merhaba deyin.

İlaçsız ve en iyi tedavi yöntemi olan TMS Tedavisini FDA( Amerika Sağlık Örgütü) tarafından da

onaylanıp tasdiklenmiştir.