TMS migren tedavisi

Migren tedavisinde TMS etkili midir? Etkili ise kaç seansta migren tedavisi yapılır? Tms ile yapılan migren tedavisi nükseder mi, tekrarlar mı?

Manyetik stimülasyonla ,beynin ağrı bölgesine uygulama yapılarak temelden tedavi sağlanmaktadır.Hiç bir yan etkisi olmayan bu tedavi yönteminde beyne giden manyetik akım , kafatasına ve saçlı deriye ağrısız ve güvenli bir biçimde nüfuz eder ve beyin hücrelerine bir akım iletip orayı aktive eder.Kortekse yapılan bu uygulamada ağrı noktalarına giden manyetik akım baş ağrısını azaltırken buna bağlı olarak stres faktörünü de ortadan kaldırmaktadır.Hastaların çoğu tedavinin ikinci haftasında kendilerindeki iyileşmeyi fark ederken ,ortalama 15 seansta iyileşme sağlanmaktadır. Roma Sapienza Üniversitesi’nden Prof. Antonio Del Casale ve ekibi derin TMS (dTMS)’nin kronik migren tedavisindeki etkinliği üzerine bir araştırma yürüttü. Katılımcılar, standart ölçütleri karşılayan ve çalışmanın başlangıcında kronik migrenden muzdarip olarak tanımlanan 14 kişiden oluşuyordu. Tüm katılımcılar, ayda en az 15 gün baş ağrısı çekiyordu ve bu durum da onların bedensel işleyişini ve yaşam kalitesini önemli ölçüde azaltmış durumdaydı. Katılımcılar daha önceden üç farklı tedavi tipine (veya daha fazlasına) yanıt vermemişlerdi. Katılımcılar 4 haftalık tedavi süresince ilaç almaya devam ederken deney grubunu oluşturan 7 kişi aynı zamanda 12 gün boyunca yüksek frekanslı dTMS tedavisini de aldı. Derin TMS tedavisi, beynin sol tarafında daha yüksek yoğunlukta prefrontal bölgeye (DLPFC) bilateral (iki taraflı) bir modda gerçekleştirildi. Derin TMS etkisi, tedaviden önceki, sonraki ve bir ay sonra standart derecelendirme ölçekleri kullanılarakdeğerlendirildi. Çalışma süresince hiçbir yan etki gözlenmedi. Çalışmanın sonuçlarına göre; dTMS tedavisi de alan denek grubunun baş ağrısı, ağrı sıklığı, ağrı kesicilerin aşırı kullanımı ve ağrının yarattığı depresif belirtiler yalnızca ilaç alan kontrol grubuna ve çalışmadan önce yapılan derecelendirmelere kıyasla anlamlı ve istatistiksel olarak belirgin bir düşüş göstermiştir. Bu düşüş çalışma sırasında gözlemlenmiş ve bir ay sonra hala bozulmamıştı. Araştırmacılar, daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulmakla birlikte dTMS’nin kronik migreni olan hastalarda ilaca ek bir tedavi olarak etkili ve güvenli bir tedavi yöntemi olduğunu belirtmişlerdir.